fbpx

AutomateX

Samen En Slim U Onbezorgd Met Uw IT Laten Werken!

De oprichter van AutomateX

In 2013 is AutomateX gestart door Guido Langendorff, toen 47 jaar. Met 25+ jaar ervaring, opgedaan door heel Europa bij een grote verscheidenheid aan bedrijven, wilde hij zijn kennis en kunde gaan inzetten voor het kleine(-re) MKB. “Zij hebben dezelfde wensen als de grotere bedrijven maar een andere insteek en een ander budget. Daar moet iets aan gedaan worden want de impact van falende IT is voor MKB zo veel groter “.

Met inzet van zijn ervaring is na uitgebreid onderzoek een blauwprint ontstaan waarmee op een zeer effectieve manier de IT ingezet kan worden die ook efficiënt onderhouden kan worden. Hierbij wordt niet altijd gebruik gemaakt van de geëigende gereedschappen. “Het centraal beheer moet volledig geautomatiseerd kunnen worden zodat klanten 24/7 beheert kunnen worden. Daar komt ook onze naam vandaan: Wij Automatiseren uw X”. Uit ervaring zegt Guido “De enige veilige omgeving is een goed en proactief beheerde omgeving. Ad-hoc beheer heeft zich bewezen als non-productief en inefficiënt. Het kan een bedrijf onderuit halen als zich een calamiteit voordoet door niet meer te beheersen financiële gevolgen. Ad-hoc geeft bij IT beveiliging nóg meer ellende”.

Guido wil een laag drempelige benadering voor (nieuwe-) klanten “AutomateX wil werken vanuit waar men als ondernemer staat met de onderneming en bijbehorende IT. Dan is van belang om te weten waar men over 5 jaar wilt staan. Daar maken we een gefaseerd plan van dat toch ook flexibel is om aan gepast te worden. Kijk maar naar COVID, daar moet een onderneming zich op aanpassen of het nu krimp of groei is wat deze periode brengt.” Nu 8 jaar verder kan gezegd worden dat deze visie werkt. Vele ondernemingen hebben ervaren dat deze benadering werkt, hebben een veel betere IT beleving en hebben een veiliger gevoel naast de ervaring dat IT ook gewoon kan werken, zonder poes pas.

Onze Missie

Samen met u als de ondernemer van een MKB bedrijf met 5 tot ongeveer 25 werkplekken in de regio van ongeveer 25 kilometer rond Zeewolde, willen wij totale ontzorging geven op uw IT door op vele aspecten u een “eigen IT afdeling” ervaring te geven.

Dat “Samen” bereiken we door een vaste kracht te worden, uw eigen IT afdeling als het ware. “Slim” doen we door optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden die IT biedt. “Onbezorgd” geven we want u krijgt 25+ jaar IT ervaring in huis en onze klanten staan altijd op nummer 1. Wij denken mee hoe we naast de belangrijke aspecten als beveiliging en continuïteit, IT kunnen inzetten om uw missie te ondersteunen, uw groei in omzet en marge kunnen faciliteren.

De veiligheid van uw digitale eigendom en daarbij de continuïteit van uw bedrijf staan bij ons op nummer 1.

Het is jammer dat het nodig is, maar net als de sloten op uw huis, de camera op de voordeur en de alarm installatie in het pand, zijn deze metaforen ook benodigd in uw IT omgeving. Beveiliging op iedere mogelijk IT laag staat bij ons voorop. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat uw eigendommen zo veilig mogelijk zijn en uw onderneming de grootst mogelijke kans heeft om na “een incident” weer door te kunnen gaan. Om uw plek te behouden, sluit u opstal- en brandverzekeringen af om na een catastrofe door te kunnen. Ook uw bedrijf moet na een incident zo snel mogelijk uw klanten kunnen bedienen, daar is ook IT voor nodig!

Waar staan wij voor

Als men intens met elkaar samen een resultaat wilt behalen, moet men op elkaar kunnen vertrouwen.  En het beheer van uw IT, de kern van een onderneming, is alleen maar “vertrouwen”.  Dat hebben wij dan ook verankerd in ons bedrijf.

Een eigen IT afdeling hebben, zorgt voor samenhang.  Wij brengen graag onze X mee in de mix van onze culturen, hoe men met elkaar omgaat en hoe men er is voor elkaar als collega’s.  Daarin staat voor ons een gouden regel centraal: “Afspraak is afspraak”.

IT is voor weinigen zo simpel als het water uit de kraan of stroom uit de muur.  Wij doen ons uiterste best om transparant te zijn in de werkzaamheden die we uitvoeren zodat duidelijk is wat we doen, waarom en wat het resultaat gaat zijn.  En alleen kom je wellicht ergens sneller, maar samen kom je zeker verder.

Proactief beheer betekent dat wij problemen al aan zien komen.  En mogelijk al hebben opgelost voordat een gebruiker ze ervaart.  Maar contact tussen uw IT afdeling en de gebruikers is van cruciaal belang.  Daarom komen wij meestal voor een praatje met een kop koffie langs dan voor het oplossen van problemen.

Kernwaarden

Vertrouwen

Samenwerken

Afspraken nakomen

Transparantie

Laagdrempelig