fbpx
ictafdeling-1050x420

Microsoft Windows Update 2021-3 — printer issues (BSOD)

Geautomatiseerd IT Beheer helpt bij het herstellen van een foutieve Microsoft patch.

Eens in de zoveel tijd doet Microsoft iets niet goed in het update proces; dan gaat er een boel “onderuit”.  Maart was zo een moment.

In het kort:
  • Update van 202103 komt vrij – installeren gaat volgens ons systeem automatisch
  • Alle klanten met Kyocera, Ricoh, Zebra en Dymo printers komen in BSOD (blauw scherm) als ze willen printen.  Ook lijken er andere zaken wonderwel opeens niet meer te werken. 202103 update overal verwijderen zodat de bedrijven in ieder geval kunnen printen.
  • Er komt een correctie update uit.  Die gaat a. niet automatisch en b. blijken er nog steeds prints niet goed te gaan.
  •  8 maart is er een verbeterde 202103 patch uitgekomen.  Weer niet automatisch maar de rest lijkt nu wel te werken.

Vandaag even bezig geweest om wat scripts te maken/testen.   En nu worden alle endpoints voorzien van deze update (AutomateX).

Dat zit bij ons in het pakket, zelf niet alle computers langs; direct de juiste ondersteuning kunnen krijgen maar ook niet hoeven te betalen voor de arbeid om dit op te lossen.   Uw eigen IT afdeling is nog niet zo slecht.

Wilt u weten wat wij nog meer doen als “uw eigen ICT afdeling“?
Maak een 15 minuten afspraak direct in mijn agenda:

Deel deze blog post!