Mijn twee dochters werken allebei op hun manier in Hospitality. Beide genieten waardering in wat ze doen. En in een restaurant pikken ze allebei snel de sfeer en niveau van de bediening op. En dat is belangrijk, want daar leren we allemaal van, ook in de IT.
In mijn jeugd werkte ik veel in de bediening en daar leer je heel veel van. Elke tafel heeft een andere cultuur en benadering. Maar elke tafel wil direct en onmiddellijk opgemerkt worden als ze aandacht willen. Het creëren van 360 graden eyesight is noodzakelijk. Met oefening en duiding is dat zeker aan te leren. En om daar heel goed in te worden, moet er ook talent aanwezig zijn.
De analogie hier gaat twee kanten op. Onze manier van werken als MSP en hoe wij als MSP onze klanten willen helpen. Want als klant wil je gezien worden wanneer jij dat nodig hebt. Als jij je eigen gasten wilt voorzien van een nieuw drankje, wil je dat iemand snel aan tafel komt om die bestelling op te nemen. En als klant wil je gehoord en goed geadviseerd worden. Bijvoorbeeld als je zelf even geen keuze kan maken van alle mogelijkheden.
Daarnaast, in ons werk als MSP, is het van belang dat we 360 graden zicht hebben op wat er gebeurt. Noodzakelijk zelfs om proactief in te spelen bijvoorbeeld om downtime te voorkomen. Dat is ook het verschil met een IT’r die de ad-hoc dingen doet als er iets kapot is (Break & Fix) en een MSP (Managed Service Provider). Een MSP voorkomt problemen, dat is zijn missie.
Dit onderwerp was onderwerp bij een diner afspraak vorige week met een collega MSP. Onze conclusie is dat ons MSP vak dus niet veel anders is. De mensen die voor ons (gaan) werken hebben een pre als zij Hospitality ervaring hebben. En het liefst ook met dat benodigde talent.
Proost, eet smakelijk en een goede bekomst; aan tafel en met uw IT.